Nämen vad oväntat!

Min vana trogen när jag står inför nåt som kräver att man mår ganska bra i kroppen lyckas jag dra på mig en nackspärr. När jag får nackspärr är det inte så ofta jag får det i nacken utan mellan skulderbladen så hela jag ser stelopererad ut. Än så länge har inte bebisen visat att den vill komma ut men det lär ju garanterat dra igång nu när den har en mamma som knappt kan röra sig.
Jag låg som en hjälplös blåval i sängen imorse och ropade på Erik som fick springa och värma vetekudden så jag kunde somna om lite. Vet inte om det hjälpte så mycket mot smärtan och stelheten men jag fick sova iallafall. Nu är det halsduk på som gäller, även inomhus.
För att ta tillfället i akt att klaga lite till har jag börjat få känningar av lite foglossning. Jämför man med er stackare som drabbats av det tidigare i graviditeten är nog min smärta bara en fis i rymden. Två saker tackar jag gudarna för att jag har sluppit under graviditeten och det är illamående och foglossning.


Halsduk på!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hoppas nackspärren går över fort!!! =) och att den lilla vill komma ut snart! ;) gud så spännande Linda!! <3 All lycka!

pssst.. gud vad jag skrattade när jag läste om tigerinlägget, du är rolig du gumman!! ;) (fast jag förstår att det inte är nå roligt med märkena =(

Krrrraaaaaaaam!!

2010-09-16 @ 17:07:04
URL: http://www.sofie.sida.blogspot.com
Postat av: Ida

nämen nääääjee!

ruskig taskig tajming å dessutom missade du min namnsdag=/

hoppas nacken löser sig snart annars får du ta en EDA i nacken om det sätter fart:-P

Lite tarvligt att behöva uppleva alla krämpor när man är så nära slutet men för din del så är det ju bara bra i studiesyfte=D

kram på dig!!

2010-09-16 @ 21:29:14
Postat av: Maria

Vänta du bara, på lördag smäller det... ;D (och hoppas nacken är bättre då, försök rör dig mycket fastän det gör ont är mitt tips)

2010-09-16 @ 21:39:39
URL: http://mariakatarinacarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0