5 mån!!!

Idag blir världens sötaste Lukas 5 månader! Jag har fortfarande inte fattat att jag för bara fem månader sen hade en alldeles färsk liten kille i min armar. Samtidigt känns det som att tiden går alldeles för fort.
Idag är han en LITEN kille på 6,8 kilo och som sträcker sig 66,5 cm över havet om man får upp honom på fötter. Han ogillar fortfarande skarpt att ligga på mage men har kommit på att hoppgungan är riktigt kul. Trots att han verkar hitta roligheter i de mest konstiga ting och händelser så är nog sömn fortfarande den största hobbyn. Han sover inte bara hela nätter utan han slaggar även 2-4 ggr under dagen oxå. Trots denna "lyx" lyckas hans handlingsförlamade mor inte få många knop uträttade, till Eriks stora olycka. Jobbar på det och kommer nog att vara en fullfjädrad hemmafru lagom tills jag ska jobba i sommar.

Den här veckan ser hittills ut att gå i aktiviteternas tecken. Idag vankas besök hos fröken Skogh, imorrn blir det Musiklek och lunch med BB-folket och på onsdag ska jag försöka få till ett besök på barnvagsbio med en tjej från föräldragruppen och hennes son.
Note to self: Ring vederbörande och fråga om de kan följa med!!!


Lånade mosters halsduk när vi var i Umeå!
Foto: Jag

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh grattis lilla Lucas 5 månader!! =) Visst är det läskigt när man inte riktigt hänger med i drömmarnas värld!! Jag har också velat gå på barnvagnsbio (hade faktiskt tänkt fråga dig och Lucas om ni ville hänga med ;) Men varenda onsdag när bion gått, har vi haft föräldraträff! Typiskt!

2011-02-25 @ 07:50:14
URL: http://www.sofiesida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0