Efterlängtat!

Nu har det gått ruskigt länge sedan sist. Senast jag skrev var vi på väg till Umeå. Resan gick bra och uppsatsen är nu godkänd. När den äntligen blev godkänd var det som att luften gick ur mig. Helt plötsligt hade jag inget måste på dagarna utan jag kunde göra precis vad jag ville. Tänker inte bara på mig själv utan i första hand tar jag ju hand om Lukas. Det är lika bra att göra det klart så att ingen tror att jag har glömt bort honom ;)

På Lukas-fronten går det framåt. Har är en nyfiken kille som gärna stoppar allt i sin närhet i munnen. Får han inte som han vill skäller han ut sina föräldrar rejält men avslutar alltid med ett stort leende. Han tycker inte om att ligga på mage utan blir redigt förbannad. Att han brås på mor sin märker man på att han snackar hela tiden.
Att äta tutt-mat intresserar honom inte längre utan nu är det flaska som gäller. Dock är han liten i maten så vi har fått börja med gröt till frukost och middag i hopp om att han "knubbar" på sig lite. Han hjälper gärna till med skeden när han ska äta så det blir rejält kladdigt när det är dags för mat. Vi har även testat sötpotatis, men gröten verkar smaka bättre.
Han är snäll på gränsen till överdrift. Sover hela nätterna med undantag för nån tappad/saknad napp. Häromdagen vände han sig för första gången från rygg till mage men det verkar bara ha varit en engångsföreteelse. Vi jobbar även på att få honom att sitta utan stöd.

I helgen som var hade vi dop för Lukas i Strömsbro kyrka. Önskar att jag hade bilder att bjuda på men de ligger på Eriks kamera, likaså med bilderna från Umeå.
Det får vara allt för nu. Bjuder på en bild som visar lite av hur vi har det nu för tiden!


"Kladdig...jag?!?"
Foto: jag

Kommentarer
Postat av: Ida

naaaw!! sötaste killen!

Gröt är bra mat, kul att han gillar det.

kram

2011-02-09 @ 12:57:43
URL: http://fruhumla.blogg.se/
Postat av: Sofie

Åh så stor han har blivit lilla Lucas =) <3 Härligt att ni bara njuter! ;) Grattis nu är du helt klar va??!! =) Gud så skönt, vad duktig du är!! Trevlig helg på er! Puss&kram!

2011-02-11 @ 16:52:17
URL: http://www.sofiesida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0