Blir så förbannad!!!

Satt och slösurfade på aftonbladet.se när jag kom till en artikel om 8-åriga Jim i Eskilstuna som blir mobbad i skolan. Jim verkar vara världens sötaste kille som jag inte förstår hur man tycka illa om. I skolan har han blivit påhoppad, retad, sparkad och vid ett tillfälle tog en kille strypgrepp på honom. När jag läser om det här blir jag både ledsen och förbannad. Tycker synd om Jim som verkar vara hur snäll som helst, vill bara krama om honom och berätta för honom att han är världen bäste. Förbannad blir jag för att skolan inte verkar reagera för fem öre. De är så slöa att Jims familj nu funderar på att flytta för att få slut på terrorn. En fritidspedagog ska nu följa Jims mobbare i skolan men det lär knappast få ett slut på allt det hemska. De här människor kommer alltid att hitta nya sätt att komma åt sitt offer. Som 8-åring ska man inte känna som Jim inför att gå i skolan, man ska inte behöva tänka att det är bättre att ta sitt liv genom att hoppa ut genom fönstret än att gå i skolan.

Blir så upprörd att jag måste sluta skriva nu.

Kram gubben, du är bäst!!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Åååh poor Jim.Aldrig kul att höra om sånt. dock försegår det mer än vi vet om, och det är hemskt =/
Hoppas du har det bra annars vännen :) Puss&Kram

2007-02-11 @ 22:53:20
URL: http://Elin0.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0