Tankar kring skidåkning

För nåt år sedan lovade jag mig själv i ett ogenomtänkt ögonblick att jag skulle åka Vasaloppet innan jag fyller 30. Det börjar bli lite bråttom nu (fyller 25 i sommar).
Trots den totala idioti i detta löfte har jag inte kunnat släppa tanken. Så nu har jag bestämt mig: nästa vinter (om den inte blir lika grön som denna) ska jag köpa skidor och sätta igång att öva. Krävs dock att jag skaffat körkort tills dess för jag tycker inte att det är så lockande att åka lokalbuss med skidor i släptåg. Har även ett till litet problem, kondisen ligger på noll men det har jag nästan ett helt år på mig att fixa till.

Annars ligger jag i full uppladdning inför årets upplaga av Vasaloppet. Ve och fasa om jag jobbar när det är för det finns inget bättre än att tillbringa första söndagen i mars i soffan med limpsmörgås och varmchoklad framför Vasaloppet.

Ahhh....nu kom jag på en sak! Är det nån som behärskar den ädla konsten med vallning, av skidor inte får? Det där är ju en hel vetenskap, inte att leka med. Ska jag göra en seriös satsning tänker jag inte valla bort mig. Får väl köpa en bok eller nåt och läsa på lite.

Nu ska jag fortsätta och tycka lite synd om mig själv. Har träningsvärk i armarna sedan jag tog varorna på jobbet igår. Ett halvt ton pommes frites rör sig inte så snabbt på en pallyft i snö. Tack för hjälpen (och för skjutsen) Niklas, tur att det är du och jag på tisdag oxå.

Ha det kära vänner, och bara så ni vet så gör det ont att få M-tork i huvet!

Kommentarer
Postat av: Elin

Nej. Niklas har ju kastat en M-tork i mitt huvud en gång. Så jag håller med ont gör det verkligen :P

2007-01-27 @ 19:18:30
URL: http://Elin0.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0