La Carola

Har precis tagit mig igenom ett helt avsnitt av Idol. Har inte hänt på jättelänge, har jag inte jobbat har det varit nåt annat. Öppningsnumret idag fick mig att tänka: "Låt inga representanter från amerikanska Idol se detta spektakel, de kommer att skratta sig själva till döds". I USA är det ju verkligen potentiella sångare med i programmet, inga medelmåttiga duschsångare som här. Det lät inte alls bra. De slaktade verkligen Madonnas paradnummer "Like a Prayer". Jag sjunger verkligen inte bra, men jag hade inte gjort bort mig i det där gänget.
Alex?! Nästa år måste det vara dags för oss. Om jag sjunger Summer of '69 på audition, vilken sjunger du?

Dock artade det sig lite när "Idolerna" sjöng sina nummer men det är ju inte direkt nån av dem man skeppar utomlands för att representera landet.


Kvällens ljuspunkt var dock Carola. Säga vad man vill om den överkristna smilfinken men kvinnan kan ju sjunga. Hon behöver ju bara öppna käften så låter det bra. Skulle ju inte bli jätteledsen om jag vaknade en dag och lät som Carola (när hon sjunger).

Nu har jag fått lätta mitt sinne lite så kan jag nog somna med ro.

Dagens trivia: Var det nån mer än jag som observerade Idol-Jonah (han var med 2005) i kören i dagens avsnitt? Kan berätta att han jobbat på McD än gång i tiden.

Tjipp Tjoho

Kommentarer
Postat av: Darth

Jag har aldrig varit srskilld insatt i Idol så nej, jag kände iaf inte igen honom.
Good blogging! Dock så saknar jag kuriosan! :O
/ Your father

2007-11-16 @ 22:36:58
Postat av: Alexandra

Alltså, om jag skulle välja.. då blir det nog livi'n on a prayer med allas undebaraste bon jovi! Eller varför inte far jag kan inte få upp min cocosnöt..?
Dags att jag drar fram singstar och börjar öva..

2007-11-17 @ 10:32:47
URL: http://sundancekids.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0