Förbannade småbarnsföräldrar

Vad är det för fel på småbarnsföräldrar och då speciellt mammor? Dessa människor beger sig ner på stan med sina barnvagnar och grupperar sig i formationer bestående av minst en till likasinnad kvinna med barnvagn. Syftet med dessa formationer verkar vara att göra shoppingturen så sur som möjligt för oss som inte har barn eller har vett att lämna barnvagnen hemma. Så fort de ska förflytta sig gör de det i en tät rad, sida vid sida. Formationen är så tät att inte ens en pansarvagn kan bryta sig igenom.

Väl inne i en affär lämnar de allt vett utanför och mister all uppfattning om storlek och då pratar jag om storleken på barnvagnen. Den ska tydligen med överallt, till vilket pris som helst. Jag har inga egna barn så jag kan inte uttala mig i frågan men så orolig för sitt barn kan man inte vara att man inte kan lämna barn och barnvagn max två meter ifrån sig och titta på kläderna som hänger på hyllan längs väggen.

Genade genom Lindex idag och stötte på två skolboksexempel på detta fenomen. Närmar mig utgången som ligger vid barnavdelningen och märker att min väg är hindrad av en tjej i min egen ålder med barnvagn som står och tittar på en klädställning med barnkläder. Fine by me, jag kan ju gå på andra sidan av ställningen. Nehedå! För där står hennes vännina och blockerar vägen med en TVILLINGVAGN! Detta hade ju heller inte behövt vara ett problem om de flyttat på sig när det kom folk, men det var ju tydligen för mycket begärt för de har hittat en klädställning med REA på barnkläder och det är ju inget man avbryter bara så där. Som den oerhört timida person jag är säger jag inget utan bestämmer mig istället för att genomföra ett vetenskapligt experiment: hur länge får jag stå där och glo innan de fattar att man kan flytta på sig utan att folk behöver be om det? Svaret på det blev cirka fem sekunder men då hade jag fått understöd från oväntat håll, nämligen en annan mamma med barnvagn som undrar om hon kan få komma förbi. Denna mamma var korrekt utrustad för en shoppingtur med en barnvagn som inte var jämförbar i storlek med en mindre Finlandsfärja utan istället  var alldeles lagom stor. All heder åt henne!
 

Har lovat mig själv att om eller när jag väl skaffar barn ska jag inte låta såriga bröstvårtor, flytande Alvedon och snoriga dagisbarn stiga mig åt huvet. Jag ska behålla den heder jag hade innan barnet dök upp och jag ska inte glömma hjärnan på BB och åka hem utan. Skulle jag börja sväva iväg får ni gärna påminna mig om detta inlägg.

Peace out!

Jaja, jag bjuder väl på en "dagens" oxå då. Med tanke på inlägget kan jag slå vad om att det blir mjölkstockning eller moderkaka. Nu ska vi se...Födelsekyrkan...lämpligt nu när vi börjar närma oss jul.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Oooh, älskar vi inte alla barnvagnar. Har ni någon gång tänkt på att om du går på Ikea en vardag runt 13.00 så ser du ENDAST gravida kvinnor eller en massa barnvagnar.
Jag lovar dig Linda, om du blir en sådan mamma.. då får du med mig o göra!

2007-10-31 @ 17:46:17
URL: http://sundancekids.blogg.se
Postat av: De-De

Apropå Lindex .. Där kan man faktiskt hitta fina kläder ibland. Kanske inte festkläder, men helt okej-iga vardagsplagg. Lindex är nog underskattat, för dom är på väg uppåt, liksom Kina i jämförelse.

2007-10-31 @ 20:30:33
Postat av: Alexandra

Din kunskapsspridning har smittat av sig!
Så här kommer dagens dos av positiv feedback. =)

2007-11-01 @ 20:51:08
URL: http://sundancekids.blogg.se
Postat av: Frida

haha jaaa linda, var glad att du inte var där :P jobbar du i helgen eller ? kram

2007-11-01 @ 23:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0