Ja, ja jag vet!

Det här med att blogga går ju inte så jättebra. Jag känner på mig att jag måste uppdatera mig lite oftare. Kommer på jättebra saker att skriva om när jag inte är i närheten av en dator och när jag väl sitter där och ska börja skriva så har händelsen helt tappat sitt innehåll och jag kan lika bra skita i det.

Imorgon vankas det tenta för sjuksköterskestudenterna i klassen HK-05, i Vetenskaplig metod II C. Sug på den ett tag... Får i och för sig ha böcker med på tentan men jag tror inte att det kommer att vara något direkt hjälpmedel. Fick den viktigaste boken så sent som i eftermiddags, efter div. strul fram och tillbaka. Den är givetsvis på engelska, handlar om hur man tar sig an omvårdnadsforskning och är inte intressant på en fläck. Dessutom är den på ca 800 sidor och har flortunna blad, typ såna som är i Bibeln om ni stött på den nån gång. Man bläddrar och bläddrar, nästan lika frenetiskt som Ulla-Bella (känd för oss som är födda på tidigt 80-tal, dvs. Denise: fråga din bror, han kan nog förklara), och man kommer ingenstans.

Titta! Det blev ju ett inlägg av det här oxå! Jag kanske inte ska ha så höga krav på mitt författande.

För er som inte vet det så kan jag meddela att Linda och sambon ska flytta. Imorgon ska vi försöka titta på tapeter och komma hyfsat överrens. Den dusten kan nog generera ett inlägg eller två. Annars hör jag väl säkert av mig om två-tre veckor igen när det kanske hänt nåt i mitt liv.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Denise

You got it Linda, ska fråga Jeppe om vem det är! Ska till han på måndag så :)
Vet du vad som är jättefint i ett rum? En vägg som är chokladbrun och de resterande väggarna crémevita. Superfint med turkosa gardiner eller andra detaljer!
Bara en hint till er nya lägenhet :) Det där kom jag på typ ¨två månader efter att jag rustat mitt rum .. Det var ju sådär lagom kul .. or not :)
Hoppas tentan gick bra då? :)

2007-09-27 @ 07:31:06
Postat av: sundancekid

Hmm.. det måste vara något som går, det där med bloggandet.

2007-09-27 @ 10:28:45
Postat av: Denise

Apropå Bibeln (och att jag har väldigt tråkigt i väntan på lektion som börjar om trekvart) så försökte jag mig på att läsa den en gång i brist på annat.
Även om jag är konfirmerad är jag knappast troende (konfirmerade mig mer för att alla andra i släkten konfirmerat sig och - givetvis - för presenterna!)
Anyway, det är ju äckligt tunna blad så egenligen är Bibeln dubbelt så tjock. Att ha så flortunna blad som du så fint uttrycker det, är nog bara egentligen ett PR-trick för att fler ska kunna motivera sig att sig igenom den. (Jag klarade typ 3 sidor!)
Undrar om präster kan Bibeln utantill, tror du det?
Vilken luddig kommentar jag skriver nu - men min kära vän, så vet du ju anledningen.
Hoppas att du har det lite roligare än vad jag har ...
Ses på lördag då!

2007-09-27 @ 13:23:13
Postat av: Elin

Jasså ska du flytta ? :) JA gärna. det skulle vara kul :) Fast jag är kass :P Ingen kondis för 5 öre. haha

2007-09-30 @ 16:48:19
Postat av: Elin

Härligt att höra. Då lågger jag inte sådär 2 km efter iaf ;) Nej jag väntar förväntasfullt på det samtaket :)

2007-10-01 @ 11:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0