Three days of Christmas

Tänkte dra en resumé av julhelgen. Säger man förresten julhelg trots att det är mitt i veckan?

Julafton: Tillbringades i vanlig stil med hela släkten (mamma, pappa, syster, jag och farmor) hemma hos farmor i Fridhem. Det var faktiskt en riktigt trevlig julafton. Ingen (vanligtvis mamma) fick nåt större utbrott av oförklarlig anledning. Vi fick oss alla ett gott skratt när lutfisken försvann i ett enda svep. Det blev nåt fel i tillagningen och när mamma skulle hälla av vattnet följde hela fisken med i en enda slemmig sörja. Trodde mamma drev med mig när hon visade det lilla som blev kvar. Vi skrattade gott  och för en gångs skull kunde vi alla sitta ner och titta på Kalle Anka i lugn och ro. Detta eftersom det blev en punkt mindre på programmet och disken var avklarad innan Kalle började.
Julklappsutdelningen var en trevlig historia och jag fick många fler paket än vad jag trodde. Fortsatte utdelningen hemma när Erik kom hem från sitt julfirande med sin obeskrivligt högljudda släkt. Han var helt slut när han kom hem och somnade som ett litet barn på soffan innan klockan var 22.

Juldagen: Förmiddagen tillbringades även den hemma hos farmor. Denna gång utan syster som jobbade. Ruskigt god mat i vanlig ordning. Förstår inte var farmor gör men hon lyckas med all mat hon kommer i närheten av. Two tumbs up!
Eftermiddagen tillbringades hemma hos svärföräldrarna. Fisk stod på menyn och även den var ruksigt god.
Efter en hel dag i ätandets tecken avslutades dagen på soffan framför TV:n innan det var dags att slumra.

Annandagen: 05.20 signalerade väckarklockan att detta inte skulle bli en ledig dag. Det var bara att masa sig up och bege sig till jobbet. Väl på plats visade det sig att det skulle bli en lugn dag. Startade dagen med tre patienter som alla skötte sig själva. Kände nånstans inom mig att jag var värd en sån dag efter de senaste veckornas slit.
Kvällen tillbringades i det egna hemmet med tacos och alkoholhaltig dryck. Dock i måttlig mängder eftersom tidig uppstigning och en tripp till Uppsala stod på schemat på lördagen.

Sammanfattningsvis kan jag säga att det varit en trevlig jul med alldeles för mycket mat och många trevliga julklappar. Hoppas ni har haft lika trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0