Vad är problemet?

Nu har omvärlden ännu en gång lyckats reta upp mig! Idag är det två problem som kommer att avhandlas.

1) Människor som svarar : "Vi åt MAX" på frågan: "Vad åt ni för mat?".
Vad är problemet undrar ni kanske nu och det berättar jag så gärna så. MAX är inte en maträtt utan ett matställe! Man säger ju inte "vi åt pizzeria" eller "Vi åt Findus". Ett korrekt svar på frågan: "Vad åt ni för mat?" kan i stället vara: "Vi åt mat från MAX", "vi åt pizza" eller "vi åt färdigmat från Findus".
Har vid ett flertal tillfällen stött på denna orala form av dyslexi då jag ställt frågan: "Vad ska ni äta idag" och till min fasa fått svaret: "NN är på väg hem med MAX". Min direkta tanke blir då: "jaha, är Max en kompis till er?"

Mannen på bilden ovan
är Albert Einstein (1879-1955).
Han var smart!

2) Min andra fasa för tillfället är människor som skriver ordet "värkar" när de menar något i stil med att: "det ser ut som att det snöar ute".
Värkar är något man har när man föder barn och är det den formen av värkar du menar hoppas jag att du är på väg till en närliggande förlossningsavdelning och inte sitter hemma och bloggar.
Verkar är ordet du ska använda när du vill berätta hur något verkar vara, t.ex. att "det verkar snöa ute". Är det den formen av verkar du menar kan du i lugn och ro sitta kvar hemma och blogga.


Det här är generellt den sinnesstämning
du befinner dig i om du har värkar. En
spontan tanke som kan poppa upp när
man ser denna typ av bild kan vara:
"Hon verkar ha ont".

Kommentarer
Postat av: Denise

"Hon verkar ha värkar." höhö.

2008-03-08 @ 19:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0