Nu e jag igång

När jag väl kommer på ett inlägg att skriva slutar det nästan alltid att jag kommer på ett till strax efter.

Den här gången var det en tanke som kommit över mig ett flertal gånger tidigare. Surfade in på Facebook, som för övrigt är helt värdelöst nu när de bytt version. Men det var inte det jag skulle ta upp nu utan något jag tänkt på när man bläddrar igenom nåns album. Var i ligger problemet att rotera bilderna när du lägger in dem så att ev. läsare/tittare slipper drabbas av kronisk slagsida när de tittat igenom dina bilder? Om du inte vet hur man gör tycker jag att du ska avvakta med att publicera bilder som är tagna på högkant. Har ganska lätt att dra på mig nackspärr och det där gör ju inte saken bättre. Vidare kan jag även passa på att skicka en pik till alla som lägger in ALLA bilder som de tagit från en speciell händelse. Det finns inget som helst nöje i att titta på en bild som är så suddig att du själv inte kan redogöra för vad den föreställer.
Kontentan av detta inlägg blir alltså:

* Rotera bilder innan du publicerar dem
* Sålla bland dina bilder innan du publicerar dem

OBS! Dessa små regler/önskemål gäller oxå bloggbilder.

Kommentarer
Postat av: Darth

Vi organiserar upp nåt till nästa fredag, tycker jag. Ut och käka eller nåt. Interpool kanske? Det låter väl trevligt? :)

2008-09-21 @ 16:45:05
Postat av: katta

Jag vill också vara med!!! Även fast jag kanske inte tillhör järngänget!

2008-09-24 @ 21:15:06
Postat av: Linda

Jo Katta du tillhör the old iron gang. Du får absolut vara med om det blir nåt.

2008-09-24 @ 23:25:46
URL: http://nurselinda.blogg.se/
Postat av: Darth

Absolut Katta. När jag sprang på dig för .. ja, nu när det än var så var ju det dagens höjdpunkt. Fast det blir nog inget alltså. Det var väl med för kort varsel, plus att jag träffar inte dom där människorna i veckan. Ska vi satsa på nästa helg istället hör ni?

2008-09-25 @ 18:46:51
Postat av: Linda

Nästa helg är bättre. Då e jag halledig. Slutar kl 18 på fredag så lördag är den bästa dan för mig. Du får försöka ragga lite folk på jobbet om du jobbar i helgen.

2008-09-26 @ 09:33:27
URL: http://nurselinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0