Update

Semestern tillbringades i Orsa. Vi tittade på björnar, badade (till och med jag), somnade i solen, försökte undvika att trampa på alla grodor, spelade minigolf (som sig bör på en svennesemester), tampades med mygg, fick mygg att drunkna i värmeljus :D, åkte till Mora och övade målgången i Vasaloppet 2012. Avslutningsvis åkte vi till Falun, trängdes med tyskar och gick ett varv i gruvan iklädda orange regncape och orange hjälm (bilder finns, men inte i min ägo).






Tänk er första söndag i mars 2012, lite mer snö, jublande dalmasar med små flaggor, blåbärssoppa i mungipan, nio mil på skidor, 15000 svettiga entusiaster som sedan 8 mil tillbaka funderat vad fan de gett sig in på och så jag mitt upp i det där. Ser ni det framför er?



Idag har tiden fördrivits med att vara barnvakt. Vi börjar få in det där nu. Har kommit fram till att vi fungerar speciellt bra som team när det kommer till blöjbyten. Det går i en sån rasande fart att vederbörande knappt hinner reagera. När det börjar darra i underläppen sitter redan kläderna på plats och vi är på väg mot nästa punkt på programmet. 
I övrigt gick dagen hur bra som helst fast jag kan hälsa barnets mor att potatis och rödspätta nog inte var en sån hit. Matningsförsöken slutade i en glad och kladdig bebis som inte fick i sig så mycket mat och en enbart kladdig morbror. Näringsintaget tryggades dock med lite fruktpuré tillsammans med lite ytterligare välling.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0