3 timmar sen!

Precis så sen blev jag till Sundsvall idag. Nåt hade blivit fel på tåget i snövädret så vi blev bl.a. fast i Hudiksvall i nästan 90 minuter efter att ha varit 45 minuter sena från Gävle. Det satt långt inne men till slut öppnade de upp Bistron på tåget så att man iallafall fick äta gratis.
Väl framme i Sundsvall och förlossningen möttes jag av lugnet. Inte en enda bebis i sikte. Hade en tvillingmamma med högt blodtryck inne men henne lämpade vi av inne på BB för observation.
Istället har vi roat oss med pyntning av granen, Bonde söker fru och några djupgående diskussioner med Dr Erik. Hann med att surfa lite oxå.
Just nu sitter jag i receptionshuset på vandrarhemmet där jag bor för jag kommer inte åt det trådlösa nätet från mitt rum. Hade sån tur att jag fick skjuts av syster Annika hit så jag slapp dra min väska genom en snöig skog. Det sparade en hel del tid och svett.
Vi får se vad morgondagen har att erbjuda, kanske nån i Sundsvall med omnejd kan komma på att 17 december 2009 är en alldeles ypperlig dag att föda barn på. Skulle hemskt gärna vilja ha två förlossningar till innan jag slutar på lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0