I onsdags

Dagen började bra med ett litet brev från Försäkringskassan där det, svart på vitt, stod att jag blivit beviljad havandeskapspenning. Ingen blir gladare än de föräldrardagar som jag sparar in.



Sedan hade jag några syprojekt att ta tag i. Innan arselet domnade och fötterna svullnade för mycket (av att sitta på samma stol en hel dag) lyckades jag prestera en liten påse till hjulskydden till vagnen (som för övrigt hämtades hem i måndags) och ett dra-på-lakan till vagnen (fick för mig att jag skulle sy egna eftersom de man köpte färdiga var alldeles för dyra. Dock lite pickligt att få till så det blev lite snett). Slutligen fick Bebbis även en ny gardin som än så länge saknar gardinstång att hänga på.



I helgen har jag och Erik stora förhoppningar på att IKEA får tummen ur och får in stommen till garderoben som vi har köpt alla andra delar till. När vi var där förra helgen sa de att de skulle få in dem i måndags. Sedan har det skjutits upp en dag varje gång vi har varit in och kollat lagersaldo. Nu är siktet inställt på att de kommer på lördag, men jag tvivlar. Dessutom får de in så få så vi får väl hänga på låset om vi ska ha några.

Innan det blir helg ska jag jobba ikväll. Jag som nästan vant mig vid att vara hemma nu ;) Men det är som sagt var bara ett pass så jag överlever nog.
Övriga projekt som jag planerar att ta tag i är att göra gelé och ev saft av vinbär som jag har plockat hemma hos farmor. Och nästa vecka vankas även lite bakning. Misstänker att vi kommer att bli våldgästade av allsköns släktingar och andra nyfikna ;) när Bebbis har kommit så då gäller det att ha nåt att bjuda på annars blir man väl bannad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0