Trevligt värre

Har haft syster yster här på besök idag. Mycket trevligt! Hon hade med sig paket till Bebbis innehållande kläder så nu kommer h*n vara så stilig/söt till hösten och vintern.

När vi samlat oss tog vi en liten tripp till Barnens Hus där det för mig blev en amningstopp från Boob för halva priset (jag tackar jag). Efter det bar det av hem till syster ute på landet för diverse nödvändigheter ;). När vi samlat kraft där ett tag bar det av till ÖoB dit mina glasscravings tvingade mig ("Magnumglassar" för 5kr/st). Lyckades få med mig ett måttband och säkerhetsnålar oxå. När vi kommit så långt upptäckte vi att det var dags för lunch så då blev det inte helt förvånande MAX som intogs hemma i mitt vardagsrum framför Oprah.
En alldeles lagom dag med andra ord.

Det slog mig precis att på måndag är det en vecka kvar tills jag egentligen skulle ha börjat min sista termin på barnmorskeprogrammet. Det känns lite vemodigt att inte ta examen med "mina" tjejer men jag kommer förmodligen ha tankarna på annat håll när hösten tar fart. Jag ska ju faktiskt dessutom skriva uppsatsen så jag kommer att bli "tvungen" att åka till Umeå i januari när vi ska redovisa den. Hur det kommer att gå till att ta sig dit kan bara gudarna svara på. Ammar jag är ju det enklaste att ha Bebbis med men då behöver jag en "nanny" med mig när jag går i skolan. Dessutom känns det inte så lockande att åka tåg och buss i sju timmar med en 4 månaders bebis i släptåg. Känns som upplagt för Stora Skrikfesten 2011. Det löser sig på nåt sätt.

Foto: jag

Kommer att sakna min lilla holk på campingen i Umeå


Kommentarer
Postat av: ida

det är riktigt modigt att gå upp med c-uppsatsen med bäbis å allt=) en tanke är nog att försöka göra redovisningen till en familjesemester och åka allihopa i bil. men du får säkert världens lugnaste och mest medgörliga bäbis så att det löser sig av bara fartenhihi

2010-08-21 @ 15:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0