Tillbaka på Huset!

Igår gjorde jag min första dag på Gyn. Var på avdelningen och kan väl inte erkänna att jag trillade av stolen av spänning. Livet på en kirurgavdelning är tydligen ganska lika oavsett vilka diagnoser man har hand om. Fast inget slår ju Kotten förstås ;)
Träffade allsköns människor som jag inte träffat på länge så fort jag lämnade avdelningen och det var bara trevligt.
Jobbar kväll idag så jag får väl se om det bjuder på nåt mer spännande. Får kanske ta hand om min stackars svägerska som har "lite" ont i magen.

Nu blir det en snabbdusch, sen lunch och efter det bär det av på cykel till "Huset".
Har jag berättat att jag har skaffat cykelhjälm? Min kära syster var nära att säga upp bekantskapen totalt när jag berättade för henne ;) Jag misstänker att det är min groende mamma-oro som fick mig att äntligen köpa en hjälm. Det tillsammans med att jag tagit hand om allt för många patienter som har slagit sig allt för illa när de cyklat omkull. Jag vill inte att Bebbis ska få ha en grönsak till mamma. Bebbis pappa gjorde förresten en vurpa på sin cykel igår så vi får se om jag kan övertala honom att köpa en hjälm oxå :D



"Huset"

Kommentarer
Postat av: Darth

BRA DÄR MED HJÄLMEN MIN SON! (Versalerna vittnar om eftertrycket i nyss skrivna ord.)



/Pappa

2010-05-12 @ 12:02:52
URL: http://vardagsfilosofier.blogg.se/
Postat av: Frida

Trevligt att träffa dig Linda, framförallt magen :D

2010-05-12 @ 21:15:43
URL: http://fiddeli76.blogg.se/
Postat av: Marita Nyman

Va bra att du har skaffat cykelhjälm Linda, du har ju två att tänka på nu :). Och så slipper du hamna i klorna på dina gamla arbetskamrater utifall du skulle cykla omkull. Saknar dig på jobbet. Sköt om er. Kramar

2010-05-13 @ 11:42:04
URL: http://www.reseguiden.se/minsida/marre67

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0