Toppbebis!

Besöket hos barnmorskan gick bara bra. Mamman i fråga är inte helt nöjd med viktuppgången, 2 kg sen sist. Men jag har fortfarande en bit kvar till mitt (kanske lite kaxiga) maxmål på 10 kg. Här blir det ingen "juicebebis" (dvs. mamma som dricker juice hela graviditeten för att man tror att det är som flytande frukt och sen får en chock när man ska trycka ut en "jättebebis" på 4 kg och själv har gått upp 20-30 kg. Note to you all: Juice = socker = tillväxtmumma för bebisar och gravida mammor).

Bebbis pickade på där inne och magen var inte alls så stor som jag trodde. Höll sig nästan mitt på meddellinjen. Stor tumme där! Gick direkt och fick en tid på Handenheten eftersom jag drabbats av karpaltunnelsyndrom (min första "gravidkrämpa"!). Jag fick tid redan imorgon så då ska få träffa en arbetsterapeut som ska lindra mina plågor genom att snickra/sy ihop nån bra skena åt mig.

Lunchen intogs på stan med Denise och det var bara trevligt. Och jag kom ihåg hur hon ser ut även om det var en halv evighet sen vi träffades på riktigt.
Träffade lillasyster på stan oxå. Det var inte igår som jag träffade henne men jag kom ihåg hur hon såg ut oxå. Malin! Kom ihåg stavarna på söndag!



Karpaltunnelsyndrom
Bild: 1177.se



Kommentarer
Postat av: Maria

Om 2 veckor är det dagen D. Men den förra kom några veckor för tidigt, så jag väntar med spänning redan. :) Och uscha för Karpaltunnel, hoppas du får några bra skenor som du bara behöver ha nattetid. Så skoj med en bebbe! :D Kram

2010-05-27 @ 22:58:50
URL: http://marialiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0