Uffas och buffas

Ligger på soffan och tittar på Criminal Minds, en serie helt i min stil. Bebbis bökar runt där inne och verkar inte kunna tygla sin glädje över att jag äntligen lagt mig till rätta efter att sprungit runt här hemma hela dagen och ägnat mig åt allsköns hemmarelaterade uppgifter.
Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om Bebbis blir ett barn som väljer att komma till världen med rumpan först. H*n verkar trivas långt ner i mina "södra delar" och verkar inte alls finna nån glädje i att sträcka ut sig med benen uppåt. Det sparkar bara nedåt, och då menar jag RAKT nedåt (AJ!). Nån gång ibland sparkar det lite högre upp så Erik har fått sig en snyting en gång i allafall. Bebbis har typ 10 veckor på sig innan det är önskvärt att den har bestämt sig hur det tänker göra entré. Blir det rumpan först ska jag göra allt för att slippa snittas ;)

Imorgon vankas först ett besök på MVC hos min barnmorska för magmätning och hjärtljud. Det blir nog ett stick i fingret oxå, hon brukar vara överdrivet frikostig med det. Sen stundar en lunch med Darth, aka Denise. Det ska bli riktigt roligt då jag inte ens törs tänka på hur länge sen det var vi träffades i verkligheten.


Kommentarer
Postat av: Pappa Darth

Jag vill ju inte vara den som är den. Som alltid, liksom. Men var det inte snö ute när vi träffades senast? Eller åtminstone kallt. Och det var nog inte den här vintern...

2010-05-26 @ 23:42:26
URL: http://vardagsfilosofier.blogg.se/
Postat av: Fanny

Ska jobba på en kirurgisk avdelning i Linköping.

En elektiv avdelning, KAVA hör till kliniken, om jag får förlängt så kommer jag få prova vara där i höst :) Hihi. Kramar

2010-05-27 @ 16:54:25
Postat av: Fanny

Jag kommer nog åka upp en helg eller två, tyvärr har jag inga längre ledigheter, så de e lite svårt å hinna me nått mer då.



Nicke ska jobba i Bergby i sommar igen. Så nu ska vi leva livet som Särbos :P Får väl se om jag överlever sommaren alldeles ensam här nere. Nicke kommer nog ha de bra där uppe.



Förresten när tänkte bebis ploppa ut?

2010-05-27 @ 21:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0