Föda barn

Sitter och kollar på En unge i minuten på TV4Play. Skulle vilja föda barn igen...nu. Det var så jäkla coolt. Jag vet att jag trots att det tog en jäkla tid hade en ganska behaglig resa. Det har jag till stor del narkosläkare Dr Granath att tacka för (som la en alldeles perfekt EDA). Jag skulle vilja föda barn inom mer normal tid så att man har orken att tackla värkarna på egen hand. Jag hade aldrig speciellt ont men det tog sån jäkla tid och har man inte sovit på två-tre dagar gör det till och med dödsont att tappa en bomullstuss på tån (för att illustrera det hela).

Gråter som ett barn för nu är det en tjej som måste urakutsnittas och den stackars pappan (ja, det kan vara synd om dem oxå) blir så jäkla rädd för bebisens och hennes skull. Med tanke på vilken tid det tog för oss att föda samt att Lukas var så pass risig när han kom ut hade det kunnat bli nåt liknande för oss och då vet jag inte vad det hade blivit av Erik. Kan bara tänka mig vilka tankar som rörde sig i hans huvud när de sprang ut med Lukas efter att han var född och Erik fick följa med.

Nu blev jag lite sugen på att förlösa lite bebisar igen. Har helt tappat suget att bli förlossningsbarnmorska men efter att ha sett det här börjar det rycka lite i fingrarna igen. Jag kommer nog att överleva mina 50 förlossningar som jag behöver för att bli färdig barnmorska iallafall.

Nej nu lägger vi ner det här ältandet för idag och återkommer imorrn. Då kommer moster Malin på besök och så ska jag försöka vaska fram lite bilder från dagens äventyr.


Kommentarer
Postat av: Ida

Ja gud vad många känslor som rullar upp när man ser de där programmen. mest förvånad över att nästan alla ändå är åt det positiva hållet. jag vill också igen och som du skrev inom rimlig tid så man kan klara smärtorna på bättre sätt.

men framförallt så skulle jag vilja vara med på sidan av igen, det var mäktigt och peppande som tusan...men nån bm blir jag aldrig, för vägen via sjuksköterska den skulle jag aldrig palla:-S

2011-03-09 @ 07:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0