Stor dag

Sitter uppe i min ensamhet. Är inte så allvarligt som det låter, Lukas hojtade till för ett tag sen och gav sken av att vilja fånga dagen men somnade om när jag gav honom nappen. Eftersom det är den största TV-dagen på hela året för mig som (vinter)sport-nörd stannar jag uppe för snart börjar sändningen från Vasaloppet. Jag ljuger inte när jag säger att jag de senaste tjugo åren kanske har missat endast en handfull av Vasaloppsstarterna på TV. Idag är det extra stort eftersom även femmilen från skid-VM ska avnjutas. Jag har en medaljkänsla i kroppen men jag tror inte att det blir nåt guld.

För att klara dagen har jag laddat upp med att inhandla allsköns produkter för att kunna förse mig med en frukost bestående av ostsmörgås, varm choklad, blåbärssoppa och apelsin. Helylle så det förslår.

Nej nu ska jag fortsätta min uppvärmning. Nu när jag iallafall är vaken själv kan jag gå all in och köra Plankan på vardagsrumsgolvet för att få lite träning. Hade helst tagit en skidrunda i eftermiddag men är absolut inte bra i halsen.


Vasaloppet - galet mycket folk, och det där har jag fått för mig att jag ska utsätta mig för...

Kommentarer
Postat av: emilia

ska du vara med eller titta på? :D lycka till!

2011-03-06 @ 07:30:49
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: Denise

Ska du åka vasaloppet? När då? :D Jag har börjat fundera på skatevasan nån gång inom de närmsta fem åren!

2011-03-06 @ 12:13:47
URL: http://vardagsfilosofier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0